Ze maakte op 16-jarige leeftijd al kennis met ons dynamische bedrijf, toen ze als productiemedewerker een zakcentje bijverdiende tijdens schoolvakanties. Maar sinds 2001 is Carmen Junggeburt ‘vast’ bij ons in dienst. Ze begon als administratief medewerker, maar tegenwoordig runt ze de afdeling HRM. En dat doet ze met heel veel plezier, lees maar!
Het is alweer meer dan twintig jaar geleden dat Carmen haar carrière startte bij Dynamic Logistics. Al maakte ze in 2008 wél een klein uitstapje naar een ander bedrijf. “Ik heb een korte periode ergens anders gewerkt, maar ik kwam met gierende banden weer terug naar ‘s-Heerenberg!”, blikt Carmen terug. “Ik miste de dynamiek. Ik kon daar bij wijze van spreken ‘s ochtends uitgebreid de krant lezen. Veel te rustig. Hier vliegen de dagen voorbij, er is altijd iets te doen. Dat is óók niet altijd leuk, maar het past veel beter bij mij.”
Voldoening
Na haar terugkomst ontplooide Carmen zich verder binnen de muren van Dynamic Logistics. “Aan het begin deed ik alles zelf. Van orderverwerking tot het maken van verzendstickers en het doen van salarisadministratie”. Tegenwoordig zitten er zeven dames op kantoor en is Carmen als hoofd HRM verantwoordelijk voor het werven van nieuw personeel. Een functie die haar nog dagelijks voldoening biedt. “De huidige arbeidsmarkt brengt de nodige uitdagingen met zich mee. Desondanks weten we steeds weer nieuwe medewerkers te vinden”, vertelt Carmen. “Gelukkig maar, want er is hier genoeg werk!”
Werkgeversmerk
Met een nieuwe werken-bij website en een wervingscampagne op social media werkt Dynamic Logistics hard aan het werkgeversmerk. Mét resultaat, want steeds meer mensen weten hun weg te vinden naar ‘s-Heerenberg. “Iedereen kan bij ons aan de slag, dat is het mooie van Dynamic Logistics”, licht Carmen toe. “Voor een leuke en afwisselende baan in de productie heb je geen opleiding nodig, maar we bieden net zo goed een uitdagende functie met doorgroeimogelijkheden in de logistiek of op kantoor. Ook bieden we alle ruimte aan parttimers, die bijvoorbeeld alleen onder schooltijd kunnen werken. Daar zijn we als werkgever ontzettend flexibel in.”
Huisvesting voor Poolse medewerkers
In haar functie houdt Carmen zich ook bezig met het organiseren van een fijne werkplek voor Poolse medewerkers. “Daar komt veel bij kijken, zoals het regelen van goede huisvesting, vervoer en verzekeringen. Deze Poolse medewerkers komen in een nieuw, vreemd land terecht en daarom proberen wij ze als werkgever zo goed mogelijk te helpen. Daar zijn ze ons erg dankbaar voor. Het is niet voor niets dat zij na een verblijf in hun thuisland weer terugkomen om bij ons te werken. Dat geeft ons voldoening, want dan doen we het als werkgever toch goed.”
Werkplezier
“Dynamic Logistics is gewoon een erg prettige werkgever, voor iedereen. We werken hier met mensen uit verschillende landen, daardoor is het nooit saai. Maar bovenal staat werkplezier voorop. Wij waken voor een goede balans tussen werk en privé. Als dat betekent dat iemand minder wil werken, zijn of haar uren anders wil indelen of op een andere afdeling gelukkiger wordt, dan regelen we dat.”
Hechte club
Terugkijkend op de afgelopen twintig jaar kan Carmen constateren dat Dynamic Logistics erg is gegroeid en veel ontwikkelingen heeft meegemaakt. Toch denkt ze er niet over om ergens anders te gaan werken. “Ondanks de groei zijn we een hechte club gebleven, het kneuterige van toen is er nog steeds. Ja, ik zit hier nog helemaal op mijn plek!”
Terug naar overzicht